Academy Fieseler Fi-156 Storch (1:72)

199 Kč
včetně DPH
Nejlevnější poštovné od 119 Kč
SKU: AC-12459
EAN: 603550016615
Dostupnost: Na cestě


Charakteristika

Academy plastikový model letadla Fieseler Fi-156 Storch v měřítku 1:72 ke slepení.

Informace o předloze:

Fieseler Fi 156 Storch ("čáp") byl německým jednomotorovým spojovacím a průzkumným letounem, který se vyráběl před i během druhé světové války. Zůstává slavný díky svým schopnostem STOL (krátký vzlet i přistání); pozdější varianty stavěné po válce ve Francii jsou běžně k vidění na leteckých přehlídkách.

První prototyp Fi 156 V1 (D-IKVN) vzlétl 10. května 1936 pilotován Gerhardtem Fieselerem a byl poháněn vidlicovým 8válcem Argus As 10C o výkonu 240 k (180 kW). Letoun tak mohl letět maximální rychlostí pouhých 175 km/h. Mohl však letět i rychlostí 50 km/h, a tak při mírném větru dokázal vzlétnout méně než na 45 metrech a přistát na 18 metrech. První prototyp následoval ještě druhý prototyp Fi 156 V2 (D-IDVS) s kovovou vrtulí a třetí prototyp s plnou vojenskou výbavou Fi 156 V3 (D-IGLI). Počátkem roku 1937 byl zkoušen další prototyp Fi 156 V4 (D-IFMR), který byl opatřen lyžovým podvozkem a prošel testy v zimních podmínkách.

Prototyp Fieseleru zvítězil ve zkouškách s konkurenčními typy Bf 163, Siebel Si 201 a vírníkem Focke-Wulf Fw 186. Luftwaffe nejprve objednala 10 předsériových kusů Fi 156 A-0 vyráběných podle vzoru Fi 156 V5 (D-IYZQ), které do služby vstoupily roku 1937, přičemž byly pozitivně přijaty. Na ně navázala sériová výroba.

Letoun je jednomotorový, dvou až třímístný vzpěrový hornoplošník smíšené konstrukce s dvoukolým, velmi vysokým záďovým podvozkem klasického typu. Dvoudílné křídlo bylo před náběžnou hranou opatřeno pevným slotem a vzadu velkými štěrbinovými vztlakovými klapkami; při jejich sklápění se úměrně vychylovala i křidélka. Při transportu se daly poloviny křídla sklopit podél trupu.

Hlavní technické údaje
  • Osádka: 2–3 (1 × pilot)
  • Rozpětí: 14,25 m
  • Délka: 9,9 m
  • Výška: 3,0 m
  • Nosná plocha: 26 m²
  • Plošné zatížení: 48,5 kg/m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 930 kg
  • Vzletová hmotnost: 1320 kg
  • Pohonná jednotka: 1× zážehový čtyřdobý vzduchem chlazený invertní řadový osmiválec Argus As 10
  • Výkon motoru: 240 k (180 kW)

Výkony

  • Maximální rychlost: 175 km/h ve výšce 300 m
  • Dostup: 4500 m
  • Stoupavost: 290 m/min
  • Dolet: 380 km
  • Poměr výkon/hmotnost: 143 W/kg

Výzbroj

  • 1× kulomet MG 15 ráže 7,9 mm (někdy)

Měřítko: 1:72
Délka:
Šířka:
Výška:
Rozpětí křídel:
Počet dílků:
Stavební náročnost:
Tento portál funguje na technologii cookies. Jeho využíváním vyjadřujete souhlas s užitím této technologie.