Academy McDonell F-4J USMC VMFA-232 Red Devils (1:72)
Charakteristika
Academy plastikový model letadla McDonell F-4J USMC VMFA-232 Red Devils v měřítku 1:72 ke slepení.
Informace o předloze:
F-4 Phantom II, vyvinutý americkou konstruktérskou společností McDonnell Douglas, je dvousedadlový nadzvukový stíhací bombardér do každého počasí. Do služby vstoupil během šedesátých let a dodnes je považován za jedno z nejslavnějších letadel v dějinách vojenského letectví. Původní projekt vznikl speciálně pro potřeby amerického námořnictva, ale nakonec ho používaly všechny americké složky a dosáhl značných komerčních úspěchů i v dalších zemích po celém světě.
Původní verze navržená pro námořnictvo prošla prvním vylepšením v roce 1966, kdy byla zahájena výroba Phantomu F-4J, který dostal nové systémy zlepšující jeho bojové schopnosti při vzdušných soubojích a útocích na pozemní cíle. Výraznou proměnou prošla i avionika a letoun dostal také inovativní systém řízení palby se schopností "look-down/shoot-down" (možnost útočit z výšky na cíle proti pozadí země). Díky dvojici vylepšených silných proudových motorů General Electric J-79-10 dokázal nový Phantom dosáhnout maximální rychlosti 1240 uzlů. Právě rychlost, tah a spolehlivost byly hlavní přednosti Phantomu II, které dokázaly vyvážit i jeho horší manévrovatelnost zapříčiněnou velkými rozměry letadla.
Námořní stíhací útočná letka 232 (VMFA-232) je letka americké námořní pěchoty F/A-18 Hornet . Přezdívaná „Rudí ďáblové“. Rudí ďáblové jsou nejstarší a nejvíce zdobenou stíhací perutí v námořní pěchotě. V říjnu 1986 dokončili Red Devils své šesté a poslední šestiměsíční turné po západním Pacifiku ve ctihodném F-4 Phantom. V prosinci 1988 VMFA-232 odevzdal svůj poslední F-4 Phantom II do Národního muzea letectví a kosmonautiky.
Měřítko: 1:72
Délka:
Šířka:
Výška:
Rozpětí křídel:
Počet dílků:
Stavební náročnost: